دیدبان

برنامه های تلویزیونی آمریکا خشن تر شده اند/ قاتل شدن به شیوه سریال ها

برنامه های تلویزیونی آمریکا خشن تر شده اند/ قاتل شدن به شیوه سریال ها

دیدبانبه گزارش هالیوود ریپورتر، به دنبال کشتار دسته‌جمعی در مدرسه ابتدایی سیندی هوک، کشتار در یک سالن سینما در کلرادو و کشتن مردم در ماراتون بوستون، خشونت بیش از پیش راهی فیلم‌ها و برنامه های تلویزیونی نیز شده است.

یک تحقیق نشان می‌دهد که جدیدترین موضوعی که بیش از هر چیز ذهن برنامه‌های تلویزیونی را درگیر خود کرده است، قاتلان سریالی هستند.

برمبنای نتایج حاصل از این تحقیق با افزوده شدن هفت برنامه جدید به برنامه‌های این فصل تلویزیون‌های آمریکا که به موضوع قاتلان سریالی پرداخته اند، در مجموع در این فصل 20 برنامه با این موضوع از شبکه‌های مختلف پخش می شود.

در حالی که قاتلان دنیای واقعی بارها تایید کرده‌اند که از برنامه های تلویزیونی برای انجام قتل‌هایشان الهام گرفته اند، ساخت چنین برنامه‌هایی نیاز به تفکر بیشتر دارد.

"دکستر" یکی از مجموعه های تلویزیونی است که درباره یک قاتل سریالی است که به دنبال کشتن قاتلان سریالی دیگر است. این مجموعه که در هشت فصل ساخته شده تا آخر امسال در برنامه پخش تلویزیون آمریکا قرار دارد. در این مجموعه قاتل سریالی فهرستی متشکل از نام 125 قاتل سریالی دیگر تهیه کرده است.

برمبنای این تحقیق حداقل سه قاتل خشن و یک فرد که برای کشتن تلاش کرده است، اعلام کرده‌اند تحت تاثیر این مجموعه تلویزیونی مبادرت به قتل کرده‌اند.

با این حال نینا تاسلر رییس شبکه سی.بی.اس و رابرت گرین بلت رییس ای.بی.سی و نیز کوین رایلی رییس فوکس نیوز با رد این مساله و تاکید بر این که این برنامه ها مشوق خشونت نیستند، از برنامه های خشونت‌باری که تولید و پخش می‌کنند، حمایت کرده اند.

این تحقیق همچنین نشان می دهد که تماشای برنامه های تلویزیونی موجب گرایش بیشتر به مسایل همجنس گرایانه شده و 27 درصد تماشاگران مجموعه هایی چون "خانواده مدرن" و "گلی" گفته‌اند پس از دیدن این مجموعه ها از ازدواج همجنس گرایان حمایت کرده اند.

در همین حال برخی از بازیگران از نقشی که در این القاها ایفا کرده اند ابراز تاسف کرده‌اند. مندی پتینکین یکی از بازیگران مجموعه "افکار جنایت آمیز" شبکه سی.بی.اس از حضور در این مجموعه ابراز تاسف کرده و گفته این حضور حتی روح خودش را هم بیمار کرده است. به گفته این تحقیق این مجموعه به تنهایی در هفت فصلی که نمایش داده شد بیش از 100 نفر را به عنوان قاتل سریالی وارد سریال کرد، در حالی که اف.بی.آی اعلام کرده در آمریکا در نهایت 35 تا 50 قاتل سریالی وجود داشته است.

هفت برنامه جدید با موضوع قاتلان سریالی که در این فصل راهی تلویزیون‌های آمریکا می‌شوند عبارتند از: هانیبال،  متل بیتس، کالت، پل، ریپر استریت، تعقیب و سقوط.

این تحقیق توسط موسسه فرهنگ و رسانه که یک گروه فعال اجتماعی است، انجام شده است.


منبع: مهر

مرتبط‌ها

حضور 3 میلیون افغان در ایران

همسر دلخواه خود را دانلود کنید

دوئل مرگبار دو اراذل محله فلاح برای قدرت نمایی

تصاویر/ شاسی‌ بلند جدید آمریکایی

تصاویر/کاپیتان پرسپولیس باید اخراج می شد

آغاز برخورد با بدپوششی و کشف حجاب در تهران